Yeppo & Soonsoon toimitusjohtaja Elisa Ahonpää-Kim vieraili hiljattain Koreassa pysyäkseen ajan tasalla K-beautyn uusimmista trendeistä. Matkansa aikana hän sai arvokkaita oivalluksia kauneusinnovaatioiden tulevaisuudesta ja runsaasti inspiraatiota vietäväksi Pohjoismaihin. Tässä Elisa jakaa kaikki jännittävät trendit ja ideat, joita voimme odottaa vuodelta 2025!
Meikit: Luonnollista hehkua ja seuraava askel kauneusrutiineissasi
Koreassa suunnataan yhtä vahvemmin kohti luonnollisempaa ilmettä – mutta se ei tarkoita vähemmän hehkua! "Sisäisen hehkun" trendi kasvattaa suosiotaan, kun hienovaraiset korostusvärit vaaleanpunaisin sävyin ja nestemäiset poskipunat luovat raikkaan, säteilevän lopputuloksen. Kiiltävät huulet, pehmeät kulmakarvat ja hillitty ruskean ja vaaleanpunaisen väripaletti ovat keskiössä.
"Ripsiin kiinnitetään vähemmän huomiota, ja poskipuna sekä hehku ovat pääosassa. Peitevoidetta? Ei juurikaan! Luonnollisuus on kaiken keskiössä", Elisa selostaa.
Voguen tuoreessa artikkelissa "7 makeup trends for 2025, according to celebrity makeup artists" korostetaan useita trendejä, jotka ovat nyt nousemassa Koreassa. Luonnollinen hehku luodaan pehmeiden sävyjen ja poskipunan avulla. "Healthy glow" on asia, jonka ennustetaan hallitsevan vuonna 2025. Hienovaraiset korostustuotteet ja nestemäinen poskipuna sekä kiiltävät huulet heijastavat täydellisesti sitä, mitä Elisa näki vierailullaan Koreassa.
Ihonhoito: Innovaatiot ja ainesosat, joihin kannattaa kiinnittää huomiota
Ihonhoidossa korostetaan edelleen ylläpitoa – ihon pitkäaikaista terveyttä ja kosteutusta. Aurinkosuoja, ikääntymisen merkkien torjuminen ja yksittäisiin ainesosiin keskittyvät tuotteet ovat avainasemassa. Elisa odottaa uuden suositun ainesosan, PDRN:n, tulevan yhä näkyvämmäksi länsimaissa. Yeppo & Soonsoo on jo askeleen edellä Hevebluen tuotteilla, jotka sisältävät lohesta saatavaa PDRN:ää. Myös vegaanisia versioita on tulossa!
K-beauty kiinnittää myös entistä enemmän huomiota ympäristöön. Korealaiset brändit siirtyvät yhä useammin ympäristöystävällisiin ratkaisuihin, kuten hajoitettaviin paperipakkauksiin, jotka helpottavat kierrätystä ja uudelleenkäyttöä.
"Pohjoismaiset asiakkaat ovat usein askeleen edellä ja omaksuvat trendejä nopeammin kuin voisi ajatella, jopa nopeammin kuin korealaiset – TikTokilla on tässä suuri rooli", Elisa sanoo.
Vartalon- ja hiustenhoito: Hyvinvointi ja terveys keskiössä
Koreassa vartalonhoito siirtyy kuorinnasta kosteuttaviin tuotteisiin. Perustuotteet, kuten klassiset kosteusvoiteet, ovat edelleen myydyimpiä. Korealaiset panostavat myös enemmän kotihoitoon, hierontatuoleista rentouttaviin K-draama -iltoihin.
Hiustenhoidossa painopiste on nyt päänahan terveydessä. Naamiot, hoidot ja tulehdusten vähentämiseen tähtäävät menetelmät ovat keskiössä. Koreassa terve päänahka nähdään avaimena nuorekkaan ja terveen näköisiin hiuksiin.
Korean ja Pohjoismaiden kauneuskulttuuri: Yksityiskohdilla on merkitystä
Yksi suuri ero Korean ja Pohjoismaiden kauneuskulttuurien välillä on se, kuinka syvästi kauneus on juurtunut arkeen Koreassa. Siellä ihonhoitoa ei nähdä harrastuksena tai luksuksena, vaan olennaisena osana päivittäistä rutiinia – yhtä tärkeänä kuin hampaiden harjaaminen tai tasapainoisen ruokavalion ylläpitäminen. Ihonhoito on tapa osoittaa itselleen arvostusta ja ylläpitää kokonaisvaltaista terveyttä, niin sisäisesti kuin ulkoisestikin.
"Ihonhoito ei ole vain tuotteita; se on elämäntapa. Korealaiset uskovat, että pienillä yksityiskohdilla on merkitystä – oli kyseessä sitten kombuchan juominen, fermentoitujen ruokien syöminen, hiusrullien käyttäminen julkisesti tai hyvä ryhti. Kaikki tähtää terveyden ja kauneuden kokonaisvaltaiseen parantamiseen", Elisa selittää.
Koreassa itsestään huolehtiminen on sosiaalisesti hyväksyttyä ja jopa juhlistettua. Se nähdään tärkeänä osana sitä, että osoittaa arvostavansa itseään ja terveyttään. Tämä eroaa Pohjoismaista, joissa kauneusrutiinit pyörivät usein trendien, viraalien tuotteiden ja uusien lanseerausten ympärillä. Korealaiset taas pysyvät uskollisina perustuotteille, jotka tuottavat todistetusti tuloksia ajan myötä. Bestsellerit, kuten Ma:nyo Pure Cleansing Oil ja Round Labin Dokdo Toner, säilyttävät suosionsa vuosien ajan, mikä heijastaa koreanlaista johdonmukaisuuden ja laadun arvostusta.
Yeppo & Soonsoon visio vuodelle 2025
Kaikesta tästä inspiraatiosta Yeppo & Soonsoo kehittää suuria suunnitelmia vuodelle 2025 ✨
"Tavoitteemme on olla Euroopan nro 1 K-beauty-kauppa! Haluamme luoda ympäristön, jossa asiakkaat voivat aidosti kokea Korean ja tarjota heille paitsi parhaat tuotteet myös parhaan kokemuksen. Uudet brändit, viraalituotteet ja ehkä jopa laajentuminen uuteen maahan ovat agendalla!"
Asiakaskokemus on aina toimintamme ytimessä, ja vuosi 2025 tuo mukanaan jännittäviä tapahtumia, parannettuja palveluita ja paljon muuta.
Elisan nykyinen ihonhoitorutiini
Korean kauneuskentän kokemuksen pohjalta Elisa on luonut huolella valikoidun ihonhoitorutiinin:
✨ Puhdistus: Hwarang Bellflower puhdistusbalmi on ehdoton suosikki (ilman sitä ei voi elää) ja vesipohjainen puhdistusaine Round Labilta.
✨ Seerumit: Elisa suosii tällä hetkellä propolis-pohjaisia tuotteita, kuten Skinfoodin Royal Honey Propolis Enrich Essenceä.
✨ Kosteutus ja anti-aging: Amorepacificin retinolseerumi (coming soon🤫) ja Hwarangin Bellflower Moisturizing Barrier Cream.
Vuosi 2025 näyttää lupaavalta K-beautylle ja Yeppo & Soonsoolle. Yhdistämällä korealaiset innovaatiot ja pohjoismaisten asiakkaiden tarpeet tarjoamme jotain todella erityistä. Pysy kuulolla – suuria asioita on luvassa!