Användarvillkor
Webbplatsen ägs av Baestyle Oy (Yeppo & Soonsoo), organisationsnummer 2915847-7, nedan kallad "Yeppo & Soonsoo", "Yeppo&Soonsoo", "Yeppo", "vi", "vår", "företaget", "webbshoppen" eller "webbplatsen". Företaget är verksamt i både Finland och Sverige och tillämpar finsk och svensk lag.
Användning av webbplatsen kräver att du godkänner de villkor som anges nedan. Webbplatsen och dess villkor uppdateras kontinuerligt, och det är användarens ansvar att kontrollera de aktuella villkoren innan webbplatsen används.
Webbplatsen är normalt tillgänglig dygnet runt. Vid tekniska problem strävar vi efter att åtgärda dem så snart som möjligt. Om planerade tekniska underhållsarbeten behöver utföras informerar vi kunderna via webbplatsen.
Webbplatsens syfte
Webbplatserna yeppo.fi, yepposoonsoo.se, se.yepposoonsoo.com, yepposoonsoo.de samt yepposoonsoo.com kan användas för att beställa produkter, få information om företaget och dess produkter, lära sig mer om koreansk skönhet och prenumerera på nyhetsbrev.
Yeppo & Soonsoo strävar efter att informationen på webbplatsen alltid ska vara uppdaterad och korrekt. Vi kan dock inte hållas ansvariga för eventuella brister i uppdateringar, felaktigheter eller utelämnad information, oavsett om dessa orsakas av oss själva eller av tredje part som tillhandahåller informationen.
Det är möjligt att använda webbplatsen utan cookies, men att tillåta cookies förbättrar användarupplevelsen. Läs mer om cookies i Integritetspolicy och cookiepolicy.
Om du har frågor om våra användarvillkor eller hanteringen av personuppgifter, kontakta oss via e-post på info@yepposoonsoo.com.
Senast uppdaterad: 5.3.2025
Kontraktsvillkor - Allmänna avtalsvillkor
Dessa allmänna villkor gäller för användning av webbshoppen yeppo.fi, yepposoonsoo.se, se.yepposoonsoo.com och yepposoonsoo.com samt för beställningar som görs där. Vi ber dig läsa igenom villkoren noggrant, eftersom de gäller för alla tjänster som erbjuds av Yeppo & Soonsoo.
Genom att besöka webbplatsen och/eller genomföra ett köp från Yeppo & Soonsoo samtycker du till att följa våra villkor, inklusive eventuella ytterligare villkor och policyer som hänvisas till här eller som finns tillgängliga via länk. Dessa villkor gäller för alla användare av webbplatsen, inklusive besökare, kunder och innehållsskapare.
Genom att öppna eller använda någon del av webbplatsen godkänner du dessa villkor. Om du inte accepterar samtliga villkor kan du inte använda webbplatsen eller våra tjänster.
Alla nya funktioner eller verktyg som läggs till webbplatsen omfattas också av dessa villkor. Du kan när som helst läsa den senaste versionen av villkoren på denna sida. Vi förbehåller oss rätten att uppdatera, ändra eller ersätta delar av dessa villkor genom att publicera ändringar på webbplatsen. Det är ditt ansvar att regelbundet kontrollera denna sida för eventuella ändringar. Genom att fortsätta använda webbplatsen efter att ändringar publicerats godkänner du dem.
Brott mot villkoren kan leda till omedelbar avstängning från våra tjänster.
Vår webbshop drivs av Shopify Inc., som tillhandahåller e-handelsplattformen som gör det möjligt för oss att sälja produkter och tjänster online. Vi ansvarar inte för tekniska fel, problem eller brister som orsakas av Shopify.
För att använda webbplatsen måste du vara minst 18 år eller ha godkännande från vårdnadshavare.
Immateriella rättigheter
Allt innehåll på webbplatsen, inklusive bilder, texter, produktbeskrivningar, varumärken, videor, logotyper och tabeller, är skyddat av upphovsrätt och andra immateriella rättigheter tillhörande Yeppo & Soonsoo och dess samarbetspartners. Obehörig användning eller kopiering är förbjuden.
Ingåendet av avtal och leverans av produkter
Beställningar kan göras på engelska, finska eller svenska.
Genom att klicka på "Slutför köp" i kassan gör du en bindande beställning av produkterna i din varukorg. En orderbekräftelse skickas automatiskt till din e-post. Ett bindande avtal ingås antingen när vi skickar orderbekräftelsen eller när beställningen levereras, beroende på vilket som inträffar först.
Vår rätt att avbryta beställningen: I den osannolika händelse att vi inte kan fullfölja beställningen eller delar av den, har vi rätt att göra så om till exempel produkten är slut i lager, du har begärt leverans till ett land dit vi för närvarande inte levererar, beställningen inte har betalats i sin helhet, det finns problem med de faktureringsuppgifter du har lämnat eller det har förekommit ett betydande fel i prissättningen av produkten, kommer vi att informera dig om detta via e-post och vi kommer inte att debitera dig för produkten/produkterna.
Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning i följande fall:
- Produkten är slut i lager
- Leveransadressen ligger i ett land vi inte levererar till
- Beställningen är inte betald i sin helhet
- Felaktiga faktureringsuppgifter har angivits
- Det har skett ett tydligt prisfel
Om en beställning misstänks utgöra bedrägeri eller produkter beställs i syfte att återförsäljas kan vi också annullera ordern.
Vår webbplats kan ibland innehålla typografiska fel, felaktigheter eller brister i information som rör produktbeskrivningar, priser, kampanjer, erbjudanden, fraktkostnader, leveranstider och tillgänglighet. Vi förbehåller oss rätten att rätta till dessa fel, uppdatera informationen eller annullera beställningar om någon uppgift på webbplatsen eller en relaterad tjänst visar sig vara felaktig – när som helst och utan föregående meddelande, även efter att en beställning har skickats.
Produkter och tjänster
Vissa produkter eller tjänster kan endast vara tillgängliga via vår webbplats och kan finnas i ett begränsat antal.
Vi strävar efter att återge färger och bilder av våra produkter så exakt som möjligt, men vi kan inte garantera att färgerna som visas på din skärm överensstämmer helt med verkligheten.
Vi förbehåller oss rätten att begränsa antalet produkter eller tjänster vi erbjuder. Produktbeskrivningar och priser kan ändras när som helst utan föregående meddelande, enligt vårt eget omdöme. Vi förbehåller oss även rätten att när som helst avsluta försäljningen eller tillverkningen av en produkt.Produkttillgängligheten för hämtningsordrar bekräftas i butik. Eftersom lagersaldot kan ändras snabbt får du en bekräftelse på vilka produkter som finns tillgängliga först när du får meddelandet om att din beställning är redo att hämtas. Produkter som inte finns i lager återbetalas automatiskt.
Priser och fraktkostnader
Produktens försäljningspris fastställs i webbutiken enligt det pris som anges vid kassan vid beställningstillfället. Angivna priser inkluderar mervärdesskatt enligt finsk lag. Vi förbehåller oss äganderätten till produkterna tills det fullständiga försäljningspriset har betalats.
Priserna på våra produkter kan ändras utan föregående meddelande. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra eller avbryta tjänsten, dess innehåll eller delar av den, utan föregående meddelande. Vi ansvarar inte gentemot dig eller tredje part för eventuella prisändringar, avbrott eller upphörande av våra produkter och tjänster.
Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning vid ett uppenbart och väsentligt prisfel. Med detta avses en felaktig prissättning av en produkt på webbplatsen, där priset avviker så markant och tydligt från den normala prisnivån att en genomsnittlig konsument skulle förstå att det rör sig om ett misstag. Ett exempel på ett väsentligt prisfel är om en produkt anges till försäljningspriset 0 euro. Om prisfelet är uppenbart stort, är vi inte bundna av det och inget avtal uppstår mellan köparen och företaget.
Observera att om du besöker webbshoppen via en sökmotor och använder en webbadress utanför Finland, kan skatterna eventuellt inte uppdateras korrekt i de produktpriser som visas. Det slutgiltiga produktpriset visas alltid i kassan efter att du har angett din fakturerings- och leveransadress. Priserna kan fortfarande justeras efter att dessa uppgifter har angetts.
Fraktkostnaderna för din beställning visas i webbutiken i samband med köpet. Det slutgiltiga fraktpriset framgår alltid i kassan.
Vi strävar efter att skicka produkterna inom 1–10 arbetsdagar från det att beställningen mottagits. Beställningsdagen räknas inte in i leveranstidsberäkningen. Om vi inte har skickat din beställning inom 10 dagar eller inom rimlig tid därefter, vänligen kontakta oss på info@yeppo.fi. Efter hantering i vårt lager beror leveranstiden till utlämningsställe eller mottagare på transportföretaget och är i genomsnitt 1–8 arbetsdagar från avsändning.
Du får en avisering via SMS och/eller e-post när ditt paket är tillgängligt för hämtning. Vid hemleveranser, om kontaktuppgifter som telefonnummer eller e-postadress har angetts, kan transportören skicka en avisering där mottagaren får möjlighet att välja en lämplig leveranstid. Vi ansvarar inte för borttappade försändelser som levererats utan kvittens.
Betalning
Vi accepterar de betalningsmetoder som är tillgängliga i varukorgen, inklusive PayPal, Klarna, kreditkort samt betalningsalternativ via Paytrail och Shopify Payments. Alla tillgängliga betalningsmetoder specificeras i kassan.
Vi förbehåller oss rätten att neka vissa betalningsmetoder, att endast acceptera betalningar från specifika länder eller att hänvisa till en alternativ betalningsmetod. Om du betalar med kort förbehåller vi oss rätten att reservera ett belopp vid beställningstillfället för att säkerställa betalningen. Du ansvarar själv för eventuella kostnader som uppstår i samband med betalningstransaktionen. Vid betalning med kreditkort debiteras beloppet direkt vid köptillfället.
Du förbinder dig att ange aktuella, fullständiga och korrekta uppgifter gällande namn, adress, kontaktinformation och betalningsuppgifter vid beställningar på vår webbplats. Det är ditt ansvar att omedelbart kontrollera och uppdatera ditt kundkonto och annan information, inklusive e-postadress samt kreditkortsnummer och utgångsdatum, för att vi ska kunna genomföra dina transaktioner smidigt och kontakta dig vid behov.
Vid betalning via kreditgivare, såsom Klarna eller Paytrail, ingår du ett avtal om återbetalning direkt med den aktuella betalningstjänsten. Vi rekommenderar att du noggrant tar del av kreditvillkoren på respektive företags webbplats.
Betalningstjänstleverantör: Paytrail
Paytrail Oyj (2122839-7) fungerar som betalningsförmedlare i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. På ditt kontoutdrag eller kortfaktura anges Paytrail Oyj som betalningsmottagare, och de vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har en licens som betalningsinstitut. Vid eventuella reklamationer ber vi dig att i första hand kontakta produktens leverantör.
Paytrail Oyj, företagsnummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Betalningsinformation
Om du inte betalar din beställning i tid har Paytrail rätt att ta ut en fast förseningsavgift på fem euro per betalningspåminnelse, utöver dröjsmålsräntan enligt räntelagen. Du har möjlighet att visa att den faktiska kostnaden har varit betydligt lägre än denna avgift eller att ingen kostnad alls har uppstått.
Genom att godkänna dessa villkor samtycker du till att Paytrail skickar fakturor och andra betalningsunderlag enbart i elektronisk form till din e-post. Kom ihåg att även kontrollera skräppostmappen.
Rabatter, rabattkoder, kuponger och hur man använder dem
Rabatter, rabattkoder och kuponger kan delas ut i samband med marknadsföringskampanjer och benämns nedan som "Rabatter" eller "Förmåner". Rabattkoder och kuponger kan inte köpas och är endast giltiga under en förutbestämd och begränsad tidsperiod.
En rabatt eller förmån måste utnyttjas inom dess giltighetstid. Rabatter kan inte användas för köp av presentkort. Observera att vissa rabatter kan kräva ett minimiorderbelopp. Ej utnyttjade rabatter och förmåner återbetalas inte i efterhand.
Det totala priset för de beställda produkterna måste vara minst lika stort som rabattens värde. Om rabatten inte täcker hela orderbeloppet kan resterande summa betalas med någon av våra godkända betalningsmetoder. Rabatter och förmåner kan inte lösas in mot kontanter, och ingen ränta tillkommer på deras värde. Värdet av rabatten återbetalas inte, även om en del eller alla produkter i beställningen returneras.
Rabatter och förmåner kan endast lösas in vid beställningstillfället, innan ordern skickas. De kan inte användas i efterhand eller överföras till en annan person. Rabatter och förmåner kan inte kombineras, och de gäller inte för redan rabatterade produkter eller tjänster, om inte annat anges.
Om en rabatt har använts vid en beställning och beställningen avbryts eller en del av den returneras så att ordervärdet efter avbokningen eller returen understiger värdet av den använda förmånen, förbehåller vi oss rätten att debitera det ursprungliga priset för de produkter som behålls.
Giltighetstiden för rabatter och förmåner i webbshoppen yeppo.fi / yepposoonsoo.com bestäms enligt den finska tidszonen (Östeuropeisk tid, GMT+2).
Presentkort och dess användning
Du kan köpa presentkort med olika belopp via vår webbplats. Om presentkortets värde inte täcker hela kostnaden för din beställning kan mellanskillnaden betalas med någon av våra godkända betalningsmetoder. Presentkort köpta i webbshoppen kan användas både online och i våra fysiska butiker.
Presentkortet kan endast lösas in och användas vid beställningstillfället, innan ordern skickas. Det kan inte bytas mot kontanter och ingen ränta tillkommer på dess värde.
Värdet av presentkort räknas inte in i orderbeloppet som krävs för att kvalificera sig för fri frakt. Rabatter och förmåner kan inte användas för att köpa presentkort.
Lagstadgad ångerrätt
När du beställer tjänster från Yeppo & Soonsoo via vår webbplats har du rätt att ångra köpet och avbryta avtalet inom 14 dagar utan att ange något skäl. Ångerfristen löper ut 14 dagar efter att du, eller en av dig angiven tredje part (med undantag för transportören), har mottagit den sista produkten i beställningen.
Kontakta alltid adressen info@yepposoonsoo.com, om du vill använda din ångerrätt eller returnera produkten.
Vid ångerrätt gäller samma villkor och kostnader som vid returer. Observera att att inte hämta ut en beställning inte räknas som en avbokning.
I vår webbshop tillämpas Finlands lagstadgade returpolicy. Du kan returnera en produkt inom 14 dagar från att du mottagit den, förutsatt att den är helt oanvänd och oöppnad. Öppnade eller använda produkter kan inte returneras. Av hygieniska skäl kan örhängen och halsband inte returneras. Produkten måste vara i sitt originalskick för att returen ska godkännas. Om produkten har blivit osäljbar på grund av kundens användning, bristfällig förpackning eller annan åtgärd, ansvarar kunden för hela produktens värde. Vi förbehåller oss rätten att dra av produktens ursprungliga pris från det belopp som återbetalas.
Om du mottar en defekt produkt eller upptäcker ett fel, kontakta oss omedelbart via e-post på info@yeppo.fi.
Om du ångrar ditt köp är vi skyldiga att återbetala alla betalningar vi har mottagit från dig utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från den dag vi mottagit de returnerade produkterna.
Retur
Returkostnaden är 6,99 € för returer som görs via post. För returer från utlandet tillkommer en returfraktavgift som motsvarar den lägsta leveransavgiften för det aktuella landet. Du hittar dessa avgifter på sidan Leveranser och returer. Du kan även returnera produkter från din webbshopbeställning i valfri fysisk butik i Finland utan att debiteras returfrakt.
Om din beställning ursprungligen kvalificerade sig för gratis frakt, men efter returen inte längre uppfyller kravet, dras de ursprungliga fraktkostnaderna av från återbetalningsbeloppet. Fraktkostnaden beräknas utifrån den leveransmetod som valdes vid köpet. Detta gäller även för returer som görs i butik.
Produkten måste vara i originalskick för att kunna returneras. Om produkten har blivit osäljbar på grund av användning, bristfällig förpackning eller annan påverkan från kunden, ansvarar kunden för hela produktens värde. I sådana fall drar vi av produktens ursprungliga pris från det belopp som återbetalas.
Vid retur av en produkt kan den inte bytas ut mot en ny – en ny beställning måste göras. I butik kan byte endast ske mot en ersättningsprodukt av samma eller högre värde. Eventuell mellanskillnad vid bytet kan inte omvandlas till ett presentkort.
Återbetalning
Återbetalningar av avgifter och förskottsbetalningar som genomförts via banköverföring görs till samma konto som användes vid betalningen. Observera att du i vissa fall kan behöva uppge dina kontouppgifter separat för att vi ska kunna genomföra återbetalningen.
Om du betalade via PayPal eller kreditkort, görs återbetalningen till ditt PayPal- eller kreditkortskonto. Vid betalning med Klarnas betalningsalternativ krediteras återbetalningen till samma Klarna-betalningsmetod. Om du använde en kreditgivares betalningslösning, krediteras återbetalningen med samma metod.
Om köpet genomfördes med ett presentkort, kommer det återbetalade beloppet att krediteras på ditt nuvarande presentkort, eller vid behov ersättas med ett nytt presentkort av motsvarande värde.
Uppgifternas korrekthet
Vi tar inget ansvar för om informationen på denna webbplats är felaktig, ofullständig eller inaktuell. Innehållet är enbart avsett för allmän information och bör inte utgöra den enda grunden för beslutsfattande. Vi rekommenderar att du även hänvisar till mer tillförlitliga, uppdaterade och detaljerade informationskällor. All användning av informationen på denna webbplats sker på egen risk.
Lagstadgat felansvar och övrig information
Vårt ansvar för fel regleras enligt gällande lagstiftning. Om du upptäcker ett fel på en produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@yeppo.fi, även om returperioden har löpt ut. Vi ansvarar för alla fel som fanns på produkten vid leverans, även om felet upptäcks senare. Du måste dock rapportera felet inom skälig tid efter att du upptäckt det, dock senast inom två månader från att du mottog produkten. Vårt ansvar omfattar inte fel som har uppstått till följd av felaktig användning, vårdslös hantering eller normalt slitage av produkten.
Observera att de faktiska ingredienserna i en produkt kan skilja sig från vad som anges i produktbeskrivningen. Detta kan bero på att produkten nyligen har uppdaterats eller att ingrediensinformationen presenteras enligt koreansk eller EU-lagstiftning, vilket kan skilja sig åt. Om du har en allergi mot en specifik ingrediens rekommenderar vi att du kontaktar oss innan köp. En enskild avvikande ingrediens berättigar inte till kostnadsfri retur.
Allergiska reaktioner eller överkänslighet som kan uppstå vid användning av en produkt omfattas inte av felansvaret. Alla produkter vi säljer är CPNP-godkända, vilket innebär att de uppfyller EU:s kosmetikaförordningar. Trots att produkternas säkerhet har verifierats kan vissa individer vara allergiska mot specifika ingredienser. Om du upplever allergiska reaktioner, rodnad eller andra symtom, sluta använda produkten omedelbart. Orsaken till en allergisk reaktion bör alltid utredas genom allergitester hos en hudläkare, vilket sker på konsumentens egen bekostnad. Vi rekommenderar alltid att utföra ett hudirritationstest på ett litet område innan du börjar använda en ny produkt.
Användargenererat innehåll
Vi förbehåller oss rätten, men har ingen skyldighet, att övervaka, redigera eller ta bort innehåll som vi efter eget omdöme anser vara olagligt, stötande, hotfullt, kränkande, oanständigt eller på annat sätt olämpligt, eller som bryter mot någon parts immateriella rättigheter eller våra webbplatsvillkor.
Genom att publicera produktrecensioner, kommentarer eller annat innehåll intygar du att ditt material inte kränker någon persons eller tredje parts rättigheter, inklusive upphovsrätt, varumärkesrätt, integritetsskydd, identitet eller annan personlig eller äganderätt. Du godkänner även att dina kommentarer eller recensioner inte innehåller kränkande, olagligt, stötande eller oanständigt material, datavirus eller annan skadlig kod som kan påverka tjänstens eller relaterade webbplatsers funktion.
Du får inte använda en falsk e-postadress, utge dig för att vara någon annan eller på annat sätt vilseleda oss eller tredje part om ursprunget till det innehåll du publicerar. Du är ensam ansvarig för dina kommentarer och deras riktighet. Vi tar inget ansvar för kommentarer som skickas av dig eller tredje part.
I enlighet med EU-direktivet accepterar vi endast produktrecensioner från verifierade köpare. Därför publiceras och tas recensioner emot enbart från konsumenter som har bekräftat att de har köpt den recenserade produkten från vår webbshop. Den tredjepartstjänst vi använder för att samla in recensioner kan skicka förfrågningar via e-post baserat på din köphistorik efter genomfört köp, eller ta emot recensioner direkt från konsumenter som besöker webbplatsen och lämnar en recension via produktsidan. Båda alternativen är endast tillgängliga för verifierade produktköpare.
Kundservice
Om du behöver hjälp, kontakta oss via e-post till adressen info@yepposoonsoo.com.
Kontaktinformation
Baestyle Oy / Yeppo & Soonsoo
y-tunnus: 2915847-7
Vuohirinne 5 A
201480 Vantaa
Finland